Wenen dag 2 - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Michel Rooijen - WaarBenJij.nu Wenen dag 2 - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Michel Rooijen - WaarBenJij.nu

Wenen dag 2

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

17 April 2014 | Oostenrijk, Wenen

Vandaag weer een dagje naar Wenen om alles te bezichtigen wat we gisteravond niet hebben gezien.
Het blijft een indrukwekkende stad.
Sta je op een plein kan je gewoon 360 graden draaien en je kijkt je ogen uit.
De stad van het kapitalisme, waar je ook kijkt....
Enorme gebouwen, kerken, musea, paleizen, als je een hoek van een straat omgaat kijk je je ogen weer uit.

We zijn inmiddels volleerd metro, tram en treinreizigers, na 3 steden openbaar vervoer doen we dit blindelings.
Nooit gedacht dat ik het openbaar vervoer nog zou gaan waarderen.
In Nederland is dit een ramp maar in steden als Berlijn, Praag en Wenen is het een verademing.
Je komt overal, geen parkeerproblemen, het kost bijna niets.....

Vandaag ook weer veel gezien, Prater, een groot atractiepark midden in Wenen aan de Donau.
De hoogste zweefmolen ter wereld... 117 Mtr... Ik wordt al misselijk als ik ernaar kijk...
Het bekende reuzenrad, Museumpark, teveel om op te noemen.

Indrukwekkende stad.....

Nu vanavond zelf maar eens iets koken, anders komen we nooit door onze voorraad heen, echte Hollanders slepen natuurlijk altijd minimaal 200 kg aan voer mee als ze weg gaan.

Morgenochtend vertrekken we richting Venetië.
Een flinke rit van ca 600km.

We houden jullie op de hoogte

• 17 April 2014 - 18:50

Martin:

Goede reis mannen!

• 17 April 2014 - 23:09

Kelly L:

Was leuk om even te facetimen!! Ziet er gezellig uit. Weltrusten.

• 17 April 2014 - 23:13

Kelly L:

Ps de video doet het. Erg mooi die gebouwen. En wat een super goede beeld kwaliteit! Echt heel scherp.

• 18 April 2014 - 00:01

Sonja:

Weer een ervaring rijker hele goede rit morgen en geniet van de warmte in italie pak lekker een dagje rust en bruinen in de zon en dan misschien bbqen en slap lullen bij een kampvuur en dan lekker je mandje in veel plezier groetjes sonja

• 18 April 2014 - 09:12

Mirjam:

Een hele goede rit naar Venetië. Daar zal vast ook veel moois te zien zijn en wie weet ook nog een beetje zo'n. Hier regen op dit moment.