Praag dag 2 - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Michel Rooijen - WaarBenJij.nu Praag dag 2 - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Michel Rooijen - WaarBenJij.nu

Praag dag 2

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

15 April 2014 | Tsjechische Republiek, Praag

Na een koude nacht, het was rond de 3 graden hier, opgestaan, koffie, douchen, weer koffie en naar de bus wandelen.

Vandaag weer een dagje sightseeing Praag.

Nog even over die bus trouwens..... Nooit geweten dat er 150 man in een gewone stadsbus passen....
En dan de chauffeurs, die hadden volgens mij eigenlijk allemaal formule 1 coureur willen worden.
Bij het eerste stoplicht hadden er achterin nog wel 150 man gepast want iedereen zat met zijn gezicht tegen de voor-ruit.
De bocht om, je raad het al...
Uiteindelijk toch weer heel aangekomen bij de metro en vandaar weer het Centrum in.

Ook bij daglicht is Praag een prachtige stad, enorm druk, wat een toeristen hier....

Maar Praag is zeker de moeite waard, mooie stad, verbazend schoon, als er iets op de grond ligt komen uit alle hoeken opeens mensen met een stoffer en blik aanrennen.

Via allerlei kleine en ook grotere straatjes uiteindelijk Prague Castle beklommen ( gisteravond bij nacht, zie foto gisteren )
Indrukwekkend groot en mooi.

Vanaf het Castle heb je uitzicht over heel praag.
Een vriendelijk chinees meisje die ons even gezamelijk op de foto wilde zetten.

Na nog een rondje langs de souvenir winkeltjes weer terug richting camper.
We hebben allemaal dikke kuiten van de wandeling dus gaan nu even lekker relaxen.

Morgen de volgende bestemming.
Er zijn een aantal wijzigingen in onze planning dus gaan we van Praag nu naar Wenen.

Wordt weer vervolgd

• 15 April 2014 - 20:05

Mirjam:

Wat sneu voor julli dat het zo koud is. Gelukkig hebben julli wel veel gezien en is het kou lijden wel beloond. Nog veel plezier en duik straks lekker diep in je zak.

• 15 April 2014 - 22:35

Martin :

en heb je het dan nog niet warm, kruip je lekker tegen elkaar aan, (hoef je verder niet te verklappen hoor)
    ben benieuwd naar Wenen.

• 16 April 2014 - 00:03

Sonja:

Dat was een mooie enerverende dag met een hoop cultuur ik hoop dat jullie het met slapen. Niet koud hebben en de slaapzakken warm genoeg zijn ,anders maar een extra borrel om warm te blijven goede rit morgen en slaap lekker.groetjes sonja

• 16 April 2014 - 00:03

Sonja: