de 2e dag, of was het nou de 1e dag ?? - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Michel Rooijen - WaarBenJij.nu de 2e dag, of was het nou de 1e dag ?? - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Michel Rooijen - WaarBenJij.nu

de 2e dag, of was het nou de 1e dag ??

Blijf op de hoogte en volg Michel

12 April 2014 | Duitsland, Berlijn

Dag 2, wat eigenlijk dus dag 1 had moeten zijn, we zijn aangekomen in Berlijn...
Een dag te laat dus??

Ok, wat gebeurde er de eerste dag:
Vol goede moed en zin vroeg opgestaan, laatste spullen er in, fietsen opgeladen en onderweg....

Tot de Duitste grens ging alles prima, de tank begon redelijk leeg te raken dus op zoek naar een benzine pomp.
Gevonden..... maar daar ging het dus mis, de motor van de camper sloeg uit en wilde nooit meer starten !!!!!
Ding aan de kant gezet, bellen met S.O.S. international...
Na een hoop heen en weer gebel kwam na uren eindelijk verlossing.
We werden door een bus naar een garage gesleept.
Het was inmiddels rond 3 uur in de middag.
Wat was het ook alweer... Ohja, een Ford camper.... zijn we naar een Mercedes garage gesleept.
Die doen natuurlijk helemaal niets met zo.n ratelende Ford.
Dus... Weer achter de bus en naar een Ford garage slepen.

Daar doken ze met allerlei apparatuur onmiddelijk onder de motorkap en na enige uren kwam dan de conclusie... Overleden !!!!! voor Maandag komen jullie hier zeker niet weg.
Slapen op een terrein van een garage op een afgelegen industrieterrein was niet waar wij de eerste nacht wilde doorbrengen.
Bellen dus weer !!!!!!!
Na weer een paar uur bellen hebben ze dan eindelijk een oplossing.
Er wordt vanuit Nederland een nieuwe camper gebracht.

Rond 21.00 uur was daar dan eindelijk ons nieuwe bed.

Als de sodemieter alle spullen er in en wegwezen hier.
Jullie begrijpen al... Berlijn hebben we die dag niet meer gehaald.
In de buurt een camping gezocht en gevonden ( Osnabrücke )

Toch nog gezellig de dag afgesloten, muziek aan, een drankje.. ( iets teveel misschien om de ellende van de dag te verdrinken )

Dag 2.
Fris weer op.. Fris ?? oke, we zijn weer wakker.
Rond 9.00 uur rijden we de camping af en gaan we dan toch echt richting Berlijn.

Mooie camping gevonden, we staan aan de Krossinsee even buiten het centrum van Berlijn.
Inmiddels is het 20.30 uur, hebben we lekker staan kokkerellen en Peter zijn perculator uitgeprobeerd, Koffie was lekker.

Nu gaan we even een welverdiende douche nemen, nog even relaxen, muziek... Drankje.. Slap kletsen en dan straks de slaapzak in.
Morgen een dagje sightseeing Berlijn.
Vlakbij stopt een soort tram die ons hopelijk naar het centrum gaat brengen.

Wordt vervolgd !!!!!!!!!!!!!!

• 12 April 2014 - 21:31

Jolanda:

Klote jongens. Wat een begin. Is de nieuwe camper mooier en wel even ruim?
    Zijn ook alle faciliteiten wel hetzelfde of misschien beter.

• 12 April 2014 - 22:36

Sonja:

Dat was geen best begin hopelijk. Nu geen pech meer en alleen maar lol veel plezier morgen in berlijn groetjes sonja.

• 13 April 2014 - 11:01

Kelly:

Een beleving is het wel!! Leuk geschreven! Veel
    Plezier, ik ben al benieuwd naar de volgende ervaring en memorabele belevingen!!!

• 13 April 2014 - 13:31

Kelly:

Wat een verhaal. Gelukkig is het uiteindelijk opgelost.
    Ben benieuwd naar de volgende verhalen.

• 13 April 2014 - 14:21

Lia:

Wat een gedoe joh. Maar zo beleef je wel wat. Goede reis verder. Groetjes Lia

• 13 April 2014 - 15:05

Mirjam:

App werkte niet Martin heeft gemaakt en nu goed, wat een ellende allemaal. Hoop dat het vanaf nu beter gaat.

• 13 April 2014 - 15:09

Martin De Ridder:

Ff eenondere start, kan alleen maar beter worden nu, maar als ik het zo lees, aan de gezelligheid ligt het zeker niet. :-) veel plezier nog mannen, geniet ervan!