Praag Vandaag !!! - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Michel Rooijen - WaarBenJij.nu Praag Vandaag !!! - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Michel Rooijen - WaarBenJij.nu

Praag Vandaag !!!

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

14 April 2014 | Tsjechische Republiek, Praag

Dag 4, nog steeds min of meer op schema, na 1 dag vertraging.
Vandaag vertrokken richting Praag.
Eigenlijk gewoon een voorspoedige rit.
Rond 15.00 uur kwamen we aan in Praag.
Nu de camping nog even vinden.....
Dit was heel bijzonder, een straat vlakbij het centrum van Praag, tussen de ambassade woningen in rij je met de camper een hek door en eigenlijk zo de achtertuin in van een groot huis.
Achter deze huizen vind je dus een aantal mini/familie campings.
Heel knus en klein en gezellig.
Camper de oprit op en aanmelden, oma van 105 jaar jong wees ons naar een mooi plekje in de achtertuin ( zie foto )
Terwijl we aan het uitstallen waren barste de hagelbuien los.
Het is vreselijk koud hier ( geloof nooit de weerprofeten meer )

We staan !!!!!

Rond zes uur vertrokken met de bus naar het metrostation, vandaar met de metro verder naar het centrum van Praag.

Praag is echt een hele mooie stad, bijzondere gebouwen, niet 1 hetzelfde, architectuur is echt prachtig.

Na een flinke wandeling kregen we honger en zochten een restaurantje op.
We hebben ons binnen laten lokken door een veel te gladde Tsjech die de meest mooie aanbieden had.

Bleek gewoon een soort plak gebraden ham, een paar stukken klef brood, een schep zuurkool en dit alles drijvend in een soort saus.....

Maag was weer even gevuld.

Nog een wandeling door Praag bij nacht ( zie foto's ) en weer richting de Metro en bus.

Terug in de camper, jullie weer even bijkletsen en morgen weer terug naar een ander deel van de stad.

Tot snel weer....

• 14 April 2014 - 23:57

Sonja:

Ben blij dat alles goed is gegaan slapen jullie wel een beetje in de camper hoorde dat peter niet zo best sliep ik denk dat jullie in kroatie maar even een dagje rust moeten pakken en lekker weer even op moeten warmen volgens de berichten is het daar 25graden. Dus even lekker bakken en doorwarmen groetjes sonjal